Mr.Snigel

Mitt på vägen såg jag en fet snigel glida fram på sin första sommarrengns tur. Men jag kunde verkligen inte förmå mig att trampa på den...
Så som jag alltid gjorde förut! För att få höra det fantastiskt krispiga ljudet av snigelskalet när jag sakta krossar den med min stora känga och fantiserar om det tysta lilla snigel dödsrop som hörs på en annan frekvens som bara sniglar kan höra. Och med ett litet ondskefullt leende se på när livet lämnar snigeln och efterlämnar en fläck av något som en gång var en levande kompakt slem klump, men som sedan mosats så platt som möjligt och täckts av vassa skalspillror som skär in i kvarlevorna.
Vad har hänt med mig? Varför är jag inte ond längre?
När blev jag så snäll och barmhärtig?
Jag borde dräpt jäveln för gamla goda tiders skull.
Mitt på vägen såg jag en fet snigel glida fram på sin första sommarrengns tur.
Men jag kunde verkligen inte förmå mig att trampa på den... Så som jag alltid gjorde förut!
För att få höra det fantastiskt krispiga ljudet av snigelskalet när jag sakta krossar den med min stora känga
och fantiserar om det tysta lilla snigel dödsrop som hörs på en annan frekvens som bara sniglar kan höra.
Och med ett litet ondskefullt leende se på när livet lämnar snigeln och efterlämnar en fläck av något
som en gång var en levande kompakt slem klump, men som sedan mosats så platt som möjligt
och täckts av vassa skalspillror som skär in i kvarlevorna.
Vad har hänt med mig?
Varför är jag inte ond längre?
När blev jag så snäll och barmhärtig?
Jag borde dräpt jäveln för gamla goda tiders skull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0